logo
آدان طرح نو با عنوان شرکت سهامی خاص به شماره ثبت 18816 به همراهی کادری مجرب متشکل از اعضاء هیئت مدیره با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد رشته مهندسی معماری و کادر پرسنلی متخصص در زمینه طراحی و معرفی محصولات دکوراتیو به مدیریت جناب آقای مهندس میلاد اصغرنیا آماده ارائه خدمات معماری به کارفرمایان محترم می باشد.
 معماری (اعم از پروژه های داخلی ، خارجی ، نقشه های ساختمانی ، نقشه های فاز 2 معماری همراه با دیتایل های اجرایی ) نظارت و اجرای صحیح طرح پیشنهادی خدمات و فروش محصولات دکوراتیو داخلی و خارجی
aadaantarh@gmail.com
تماس 09112306547
شنبه - پنج شنبه ساعت 8 الی 20
رشت - بلوار معلم ، میدان سرگل

وبلاگ

آدان طرح نو / وبلاگ  / نقش فرش در دکوراسیون و طراحی داخلی

نقش فرش در دکوراسیون و طراحی داخلی

 دنیای فرش‌ها

فرش و موکت، انتخاب اول آمریکایی‌هاست، چرا؟ دلایل زیادی در این رابطه وجود دارد. موکت در زمره ارزان‌ترین نوع کف‌پوش‌های موجود در بازار است؛ همچنین نصب یا حذف آن خیلی راحت می‌باشد. از نظر دکوراسیون، انتخابی عالی است چون رنگ، مدل و بافت‌های متنوعش، هر نوع دکوراسیونی را راضی خواهد کرد. هیچ‌یک از کف‌پوش‌های سخت موجود نمی‌توانند با گرما و راحتی فرش رقابت کنند. متریال بادوام امروزی، زیبایی فرش و موکت را تا صدها سال حفظ می‌کنند. اگر در فکر خرید این کف‌پوش خارق‌العاده هستید؛ به نکات زیر توجه کنید.

گالری عکس 1 نگاهی کوتاه به دنیای فرش‌ها عکس دکوراسیون مدرن عکس راهنمای خرید عکس طراحی دکوراسیون عکس طراحی کف عکس کف پوش عکس کفپوش

فرش و کاهش صدا

بیاید صادق باشیم؛ بیشتر ما پر سروصدا هستیم. جهان به مکانی شلوغ و مملو از صدا و حرکت تبدیل شده است. در بیشتر مناطق، همسایه‌ها در چند قدمی هم هستند. فرش، صدای پا را کاهش می‌دهد و صدا را جذب می‌کند؛ بنابراین محیطی آرام‌تر برای فعالیت، تمرکز یا استراحت خلق می‌کند.

گالری عکس 2 نگاهی کوتاه به دنیای فرش‌ها عکس دکوراسیون مدرن عکس راهنمای خرید عکس طراحی دکوراسیون عکس طراحی کف عکس کف پوش عکس کفپوش

ایمنی فرش

سقوط یک شیشه روی چوب یا سرامیک می‌تواند یک فاجعه باشد؛ روی کف‌پوش خراش بیاندازد و خرده‌های شیشه در تمام نقاط اتاق پخش شوند. نرمی فرش یا موکت باعث می‌شود که شیشه خرد و خاکشیر نشود. همچنین، فرش، مکانی نرم برای نشستن‌های کوتاه‌مدت است.

گالری عکس 3 نگاهی کوتاه به دنیای فرش‌ها عکس دکوراسیون مدرن عکس راهنمای خرید عکس طراحی دکوراسیون عکس طراحی کف عکس کف پوش عکس کفپوش

نقش فرش در دکوراسیون

از دیدگاه دکور، فرش یکی از کاربردی‌ترین متریال دکوری موجود در بازار است. طیف رنگ‌ها و مدل‌هایش به شما اجازه می‌دهد که سبک دلخواه مدرن یا پرزرق‌وبرق خود را به نمایش بگذارید. فرقی نمی‌کند که در پی ظرافتی خنثی باشید یا رنگ‌های شیک امروزی را بپسندید و یا طرح‌های عجیب‌وغریب، به هر حال سلیقه شما راضی خواهد شد.

گالری عکس 4 نگاهی کوتاه به دنیای فرش‌ها عکس دکوراسیون مدرن عکس راهنمای خرید عکس طراحی دکوراسیون عکس طراحی کف عکس کف پوش عکس کفپوش

راحتی فرش

فرش خیلی نرم‌تر و ملایم‌تر از دیگر انواع کف‌پوش است. فرش، حس خوبی به پوست شما می‌دهد و قدم زدن یا ایستادن روی آن راحت است. یک سطح نرم‌تر در زیر پای شما، خستگی را می‌کاهد و کمتر به پا و قوزک پا صدمه می‌زند.

قوانین چیدمان فرش

یکی از اصول اولیه چیدمان فرش، انتخاب ابعاد مناسب فرش با توجه به متراژ فضا است. ابعاد فرش باید به گونه‌ای باشد که بین ۴۰ تا ۵۰ سانتی‌متر از دیوارها فاصله داشته باشد. اگر فضای کوچکی دارید این فاصله تا ۲۰ سانتی‌متر هم می‌تواند کاهش پیدا کند. آنچه مهم است، رعایت تقریبی این فاصله است. فرش‌ها با رنگ و طرح و بافتی که دارند، حس گرما و آرامش را به انسان منتقل می‌کنند. شاید یکی از دلایل صمیمیت و فضای دنج خانه‌های ایرانی نیز به دلیل وجود همیشگی فرش در خانه باشد و مهم‌ترین نکته برای چیدمان فرش، ایجاد چنین حسی است. بنابراین از رنگ‌های گرم در چیدمان فرش‌ها غافل نشوید.

انتخاب سایز مناسب

فرش‌ها در ابعاد استانداردی به بازار عرضه می‌شوند. فرش‌های مستطیل شکل با ابعاد  ۶ متری ( ۲*۳)، ۹ متری (۲.۵*۳.۵) ، ۱۲ متری (۳*۴)، ۲۴ متری ۴*۶ و قالیچه ۳ متری (۱.۵*۲.۲۵)، ابعاد استاندارد و رایج فرش‌های مستطیل شکل است. فرش‌های دایره‌ای شکل با قطر ۱، ۱.۵ و ۲ متری نیز از ابعاد رایج این فرم فرش است. برای کناره و پادری نیز ابعاد استاندارد و مشخصی وجود دارد. برای اینکه بعد از خرید فرش از کوچک یا بزرگ بودن ابعاد انتخابی شما برای فضایتان شوکه نشوید، قبل از اینکه به بازار بروید با چیدن روزنامه یا پهن کردن پارچه‌ای، به ابعاد فرش مناسب برای فضای خود پی ببرید. شاید این کار کمی وقتگیر باشد اما مطمئن باشید از تعویض فرش زمان کمتری خواهد برد. ممکن است دو سایز فرش برای فضای شما مناسب باشد. با چیدمان قبل از خرید فرش، سایزی که به سلیقه شما نزدیک‌تر است را انتخاب کنید و بعد به سراغ خرید فرش بروید.

در انتخاب فرش‌های گرد دقت کنید. فرش‌های دایره‌ای شکل با هر فضایی هم‌خوانی ندارند. یکی از فضاهای مناسب برای استفاده از فرش گرد، استفاده برای میز ناهارخوری گرد است. یک فرش گرد کوچک برای اتاق خواب‌های کوچک و آشپزخانه می‌تواند گزینه مناسبی باشد. با این حال قبل از خرید مطمئن شوید که یک فرش گرد فضای شما را زیباتر خواهد کرد. کناره‌ها بهترین انتخاب برای راهروی شما هستند. این فرش‌ها که عرض کم و طول زیادی دارند، باعث زیبایی راهروی منزل شما خواهند شد.اما بسیار دقت داشته باشید که تمامی طول راهرو با کیف فرش کناره پر نشود چون باعث کشیده تر دیده شدن و طولانی به نظر امدن راهرو خواهد شد.

بایدها و نباید های در مورد فرشها

  • هرگز برای پر کردن فضای وسط مخصوصا نشیمن و سالن از کنارهم قرار دادن چند فرش در کنار هم خود داری کنید و در صورت اجبار از یک رو فرشی مرغوب با سایز بزرگتر جهت یک پارچه شدن دو فرش استفاده کنید.
  • کمی پایه مبل و یا تخت خواب را روی فرش قرار دهید تا علاوه بر دید بهتر از حرکت مبلمان ها در جلوگیری شود.
  • همیشه تلاش کنین طرح و سبک فرش ما متناسب با مبلمان و لوستر و لوازم دکوری انتخاب شود.
  • تضاد رنگی بین کف فضای داخلی و رنگ فرش کمک بسیاری به بیشتر دیده شدن طرح و حتی متریال کف فضا میکندبرای مثال یک فرش کرم استخوای روی یک پارکت قعوه ای سوخته بسیار مناسب تر از یک فرش قهوه ای است.
  • فاصله حداقل ۲۰ و در بهترین حالت ۶۰ سانت با دیوار ها فراموش نکنید.

آدان طرح نو

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر