logo
آدان طرح نو با عنوان شرکت سهامی خاص به شماره ثبت 18816 به همراهی کادری مجرب متشکل از اعضاء هیئت مدیره با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد رشته مهندسی معماری و کادر پرسنلی متخصص در زمینه طراحی و معرفی محصولات دکوراتیو به مدیریت جناب آقای مهندس میلاد اصغرنیا آماده ارائه خدمات معماری به کارفرمایان محترم می باشد.
 معماری (اعم از پروژه های داخلی ، خارجی ، نقشه های ساختمانی ، نقشه های فاز 2 معماری همراه با دیتایل های اجرایی ) نظارت و اجرای صحیح طرح پیشنهادی خدمات و فروش محصولات دکوراتیو داخلی و خارجی
aadaantarh@gmail.com
تماس 09112306547
شنبه - پنج شنبه ساعت 8 الی 20
رشت - بلوار معلم ، میدان سرگل

وبلاگ

آدان طرح نو / وبلاگ  / روانشناسی در معماری

روانشناسی در معماری

دکوراسیون، طراحی داخلی، معماری، ملزومات و اصطلاحاتی از این قبیل، همگی از جمله کلماتی هستند که با فضای زندگی افراد در ارتباط اند. علم دکوراسیون و معماری، دو حوزه است که ترکیب آن ها با یکدیگر به ایجاد یک سازه و فضای فعالیت منجر می شود. در‌ این فضاها، انسان بیشترین فعالیت را داشته و از این رو لازم است تا موارد مرتباط با روحیات و علایق انسانی در این فضاها به کار برده شود. از این رو علم روانشناسی وارد ماجرا شده و اثراتی روی فن معماری و طراحی دکوراسیون می گذارد. بسیاری از اصول و استانداردهای روانشناسی در معماری مورد استفاده قرار می گیرد و اینطور نباشد مشکلاتی از قبیل زیبایی شناسی ساختمان های شهری و غیره پیش خواهید آمد. به طور خلاصه، می توان گفت معماری در روانشناسی نیازهای روان‌ شناختی مردم و علایق و سلایق این افراد را بررسی می کند و نتیجه آن در معماری سازه ها مشاهده می شود.

رنگ، یکی از اساسی ترین اصول در معماری و علم دکوراسیون است. انسان از گذشته های دور به استفاده از رنگ ها علاقه مند بوده و سعی در انتخاب بهترین رنگ بندی داشته است. مردمان اولیه، با نگاه کردن به طبیعت و پدیده های طبیعی با رنگ آشنا شده و به مرور زمان، رنگ در زندگی آن ها جا افتاده و تبدیل به یک عنصر بسیار مهم شد. رنگ ها در شکل گیری فضای داخلی یک محیط نقشی موثر و بسیار تاثیر گذار دارند. به شکلی که در سالیان دورتر، رنگ بندی نسبت به شرایط مختلفی تعیین می شد. مثلا در مناطقی که آدم و هوای آن سرد بود رنگ های گرم کاربرد و طرفداران بیشتری دارند. در مناطق گرمسیری نیز رنگ های سرد مثل آبی از محبوبیت بیشتری برخوردارند. شاید عجیب باشد که چگونه ذهن انسان گرمی یا سردی یک رنگ را تشخیص می دهد؟ گفتنی است به این مورد توسط دانشمندان و روانشناسان زیادی در قالب تحقیقات مختلف پرداخته شده است. ذهن هر انسان، یک رنگ مجزا را بیشتر از سایر رنگ ها دوست دارد. این به ویژگی های ذاتی و سلایق افراد برمی گردد. در روانشناسی رنگ در معماری، چگونگی به کار بردن بهترین ترکیب رنگ ها برای بخش های گوناگون یک سازه پرداخته می شود. با تحقیق بیشتر و تبحر در روانشناسی رنگ ها، می توانید بهترین رنگ بندی را برای خانه و سازه های دیگر انتخاب نمایید. اینکه چه وسیله ای در چه قسمتی از خانه با توجه به شرایط روان شناختی افراد خانواده قرار بگیرد موضوعی است که در روانشاسی ملزومات در معماری و دکوراسیون به آن پرداخته می شود.

آدان طرح نو

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر