logo
آدان طرح نو با عنوان شرکت سهامی خاص به شماره ثبت 18816 به همراهی کادری مجرب متشکل از اعضاء هیئت مدیره با مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد رشته مهندسی معماری و کادر پرسنلی متخصص در زمینه طراحی و معرفی محصولات دکوراتیو به مدیریت جناب آقای مهندس میلاد اصغرنیا آماده ارائه خدمات معماری به کارفرمایان محترم می باشد.
 معماری (اعم از پروژه های داخلی ، خارجی ، نقشه های ساختمانی ، نقشه های فاز 2 معماری همراه با دیتایل های اجرایی ) نظارت و اجرای صحیح طرح پیشنهادی خدمات و فروش محصولات دکوراتیو داخلی و خارجی
aadaantarh@gmail.com
تماس 09112306547
شنبه - پنج شنبه ساعت 8 الی 20
رشت - بلوار معلم ، میدان سرگل

وبلاگ

آدان طرح نو / وبلاگ  / دکوراسیون اتاق نشیمن در خانه های کوچک !

دکوراسیون اتاق نشیمن در خانه های کوچک !

اگر به مدت زمانی که در خانه گذرانده می شود دقت کنیم، متوجه خواهیم شد که بیشتر این زمان در اتاق نشیمن سپری می شود. معمولا هنگام غذا خوردن، کتاب خواندن، تماشای تلویزیون و یا پذیرایی از مهمان ها بیشتر اوقات در اتاق نشیمن قرار داریم. دکوراسیون اتاق نشیمن هم به دلیل سپری شدن بخش زیادی از زمان در آن و هم به دلیل این که مکانی برای پذیرایی از مهمان ها است، نسبت به سایر مکان ها و اتاق های خانه، از اهمیت بیشتری برخوردار است. برای این که این اتاق تنها به یک چهار دیواری تبدیل نشده و از گذراندن زمان خود در آن لذت ببرید، در مورد دکوراسیون آن بسیار حساس و با دقت برخورد کنید.

اتاق نشیمن در خانه های کوچک

در دکوراسیون اتاق نشیمن قوانینی وجود دارد که به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود. در واقع شما برای دکوراسیون این اتاق در استفاده از خلاقیت خود کاملا آزاد هستید. در این مکان برای این که حس بهتری را تجربه کرده و هنگام پذیرایی از مهمان ها از مکانی که ایجاد کرده اید احساس غرور کنید، باید از لوازمی استفاده کنید که مورد پسند شما قرار داشته باشند. اما قطعا مورد پسند بودن تمام لوازم به معنای وجود دکوراسیونی بدون نقص و عالی نخواهد بود. به ویژه اگر متراژ اتاق کوچک باشد، انتخاب ها سخت تر شده و باید به همه چیز دقت بیشتری داشته باشید. در نظر داشتن برخی از قوانین برای دکوراسیون مکان های کوچک کار را برای شما آسان تر خواهد کرد.

پویانو همراه باشید تا با دکوراسیون اتاق نشیمن در فضاهای کوچک

۱۰ ترفند برای دکوراسیون کردن اتاق نشیمن کوچک:

  1. از رنگ های روشن استفاده کنید.

یکی از بزرگ ترین مشکلات مکان های کوچک، تاریکی و کمبود نور است. در مورد دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک، برای این که مکان از آن چه که هست کوچک تر دیده نشود، از رنگ های روشن استفاده کنید. مبل ها، پرده ها، فرش ها و حتی میز تلویزیون نیز بهتر است که به رنگ روشن انتخاب شوند. این گونه می توانید محیط را از آن چه که هست روشن تر و بزرگ تر جلوه دهید. حتی استفاده از رنگ سفید تنها برای کفپوش اتاق نیز در بزرگ تر و روشن تر دیده شده مکان بسیار تاثیر گذار خواهد بود. اگر می خواهید در کنار رنگ سفید از رنگ دیگری استفاده کنید، ترکیب رنگ های سیاه و سفید هماهنگی بسیار زیبایی با یکدیگر ایجاد خواهند کرد. برای مثال مبل های سفید رنگ در کنار میز سیاه، پرده های سفید در کنار چهار چوب سیاه رنگ پنجره ها؛ می توانید اتاقی با جزئیات این چنینی طراحی کنید.

ترفند برای دکوراسیون کردن اتاق نشیمن کوچک

  1. از مبل های بزرگ و عریض دوری کنید!

برای نشیمن های کوچک، مبل های بزرگ به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیستند. برای این که در چنین اتاق هایی از فضای موجود به بهترین نحو بهره مند شوید می توانید از مبل های نیم ست و کوچک استفاده کنید. هم چنین مبل های ال نیز برای اتاق های کوچک بسیار مناسب بوده و فضای شیکی را ایجاد می کنند. اگر این مبل ها قابلیت تخت خواب شدن نیز داشته باشند برای زمان هایی که مهمان دارید، بسیار کارآمد خواهند بود. اگر مبلی به شکل ال و به رنگ روشن انتخاب کردید، از یک مبل تک نفره رنگی در کنار مبل ال برای تکمیل کردن دکوراسیون اتاق استفاده کنید. این گونه هم با استفاده از رنگ ها فضای بزرگ تری ایجاد کرده و هم فضایی لذت بخشی خواهید ساخت.

برای نشیمن های کوچک، مبل های بزرگ به هیچ عنوان انتخاب مناسبی نیستند

  1. یک سبک در دکوراسیون را انتخاب کنید.

در دکوراسیون اتاق نشیمن باید یک سبک مشخص کنید. در واقع اولین چیزی که باید مشخص کنید سبک مورد نظر شما برای دکوراسیون محیط است. دوست دارید چه سبکی را در دکوراسیون اجرا کنید؟ فضایی با حال و هوای اسکاندیناوی یا فضایی انرژی بخش، سبک بوهمین و یا سبک رترو؟ در این مورد یک تصمیم بگیرید و اشیاء و اکسسوار هایی که مورد استفاده قرار خواهید داد را بر اساس آن انتخاب کنید. می توانید با استفاده از سبک های متنوع در کنار یکدیگر فضایی جالب و متفاوت بسازید، اما فراموش نکنید که این موضوع نیاز به تلاش و زمان بیشتری دارد.

یک سبک در دکوراسیون را انتخاب کنید

  1. از نور به درستی استفاده کنید.

اگر پنجره اتاق نشیمن کوچک است، مکان به دلیل این که نور کافی دریافت نمی کند کوچک تر از آن چه که هست دیده خواهد شد. برای جلوگیری از چنین اتفاقی باید از نور به درستی استفاده کنید. هنگام خرید لوازم روشنایی مانند لوستر، چراغ های دیواری و یا آباژور، مدل های کوچکی را انتخاب کنید که نور کافی داشته باشند. استفاده از چراغ های دیواری در کنار لوستر های سقفی روشنایی بیشتری ایجاد خواهد کرد.

  1. بر روی دیوار ها از آینه استفاده کنید.

آینه ها با خاصیت بازتاب نور و تصاویر، مکان های کوچک را بزرگ تر جلوه می دهند. به همین دلیل در نشیمن های کوچک نیز می توانید از آینه استفاده کنید. زمانی که بر روی یکی از دو دیواری که در مقابل هم قرار دارند از یک آینه بزرگ استفاده کنید، افرادی که وارد خانه می شوند اتاق را از آن چه که هست بزرگ تر تصور خواهند کرد.

  1. تلویزیون را به دیوار نصب کنید.

در اتاق های نشیمن کوچک برای این که از فضا استفاده بیشتری کرده و فضای کافی برای حرکت کردن داشته باشید، به جای استفاده از میز تلویزیون، آن را بر روی دیوار نصب کنید. این گونه فضای زیادی به دست خواهید آورد. البته در این روش برای این که سیم های موجود در پشت تلویزیون ظاهر نامناسبی ایجاد نکنند از لوازم مخصوص و یا اکسسوار ها برای پنهان کردن سیم ها استفاده کنید. این روش راه حلی مناسب برای مکان های کوچک بوده و فضای کافی در اختیار شما قرار می دهد.

خرید لوازم روشنایی مانند لوستر، چراغ های دیواری و یا آباژور، مدل های کوچکی

  1. در دیوار ها حفره ایجاد کنید!

در خانه های کوچک دیوار ها نیز می توانند بسیار کارآمد باشند. به جای نصب کمد و یا طبقه بر روی دیوار، در داخل دیوار ها حفره ایجاد کنید و در داخل حفره هایی که ایجاد می کنید، مانند طبقاتی که به دیوار نصب می شوند، اکسسوار ها و یا کتاب های خود را قرار دهید. در واقع استفاده از این حفره ها مانند یک کتابخانه، ظاهر زیبایی ایجاد خواهد کرد. به جای استفاده از یک کتابخانه بزرگ در مکانی کوچک، چندین حفره در دیوار ایجاد کنید و از فضا موجود بهره کافی ببرید.

  1. دیوار ها را تزئین کنید.

یکی از مواردی که در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک باید به آن توجه داشته باشید، ظاهر دیوار ها است. در بالا گفته شد که برای بزرگ تر نشان دادن مکان از آینه استفاده کنید. اما استفاده از تابلو های رنگی نیز می تواند جلوه زیبایی به دیوار ها ببخشد. تابلو های رنگی هم فضایی مدرن ایجاد کرده و هم انرژی فضا را افزایش می دهند.

در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک باید به آن توجه داشته باشید، ظاهر دیوار ها

  1. از تعداد کمی فرش استفاده کنید.

یکی از اشتباهات متداولی که در دکوراسیون اتاق های نشیمن کوچک رخ می دهد، پوشاندن تمام زمین با فرش است. به ویژه قرار گرفتن فرش در زیر میز غذاخوری، کمد و میز تلویزیون فضا را از آن چه که هست کوچک تر جلوه می دهد. اگر کفپوش اتاق سالم است و مشکلی در ظاهر آن وجود ندارد با استفاده از فرشی کوچک و حتی یک گلیم، اجازه دهید تا کفپوش دیده شود. این گونه مهمان های شما تصور خواهند که فضای بیشتری برای حرکت کردن وجود دارد و از حضور در خانه شما احساس خستگی نخواهند کرد.

     ۱۰. از پرده های نازک استفاده کنید.

پرده های کلفت و ضخیم مانع ورود نور طبیعی روز به داخل خانه می شوند و این موضوع باعث می شود تا اتاق تاریک و کوچک دیده شود. استفاده از پرده های نازک برای ورود نور خورشید به داخل اتاق از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این که از نور روز به نحو احسنت استفاده کنید، تا جای ممکن از پرده های ضخیم و تیره با وجود این که فضایی شیک و زیبا ایجاد می کنند، دوری کنید.

آدان طرح نو

بدون دیدگاه

ارسال یک نظر